5
Deo 1: Uvod
n Dakle, dispečer je ključni elemenat u kompanijama  za poštanske usluge. Nažalost, nije lako pronaći dobre dispečere, zbog specifičnih veština koje su neophodne za adekvatno izvršavanje zadatka. Štaviše, potrebno je dosta vremena za obuku dispečera, a njihova profesionalna karijera obično traje samo nekoliko godina zbog visokog nivoa napetosti usled potrebe za pravilnim reagovanjem, kao i zbog brzog i dinamičnog razvitka sredine.
n Prema tome, razvoj stručnog sistema sposobnog za pomoć dispečerima vozila je od velike ekonomske važnosti. Međutim, naše sopstveno iskustvo je pokazalo da je to veoma teško, ako ne i nemoguće da se formalizuje znanje dispečera (npr. preko pravila odluke, semantičkih mreža itd.). Stoga, naš sistem je baziran na tehnikama učenja automata, na detaljnom učenju kroz primere, gde su primeri odluka sakupljeni i analizirani od strane sistema i prilagođeni kao proces dispečerovih odluka. Očigledno, mnogo je lakše uzeti primere odlučivanja dispečera nego izvući jasna pravila odlučivanja kod njih.
n Potprogram učenja unutar sistema je baziran na modelu neuronskih mreža. Nakon faze obuke sa stručnjakom, sistem moze predlagati dispečeru vozače koji bi mogli zadovoljiti novopridošle zahteve. Naravno, dispečer ima konačnu odluku i slobodan je da prihvati ili odbije predloge sistema.