n Dakle, dispečer je
ključni elemenat u kompanijama za
poštanske usluge. Nažalost, nije lako pronaći dobre dispečere, zbog
specifičnih veština koje su neophodne za adekvatno izvršavanje zadatka. Štaviše, potrebno
je dosta vremena za obuku dispečera, a njihova profesionalna
karijera obično traje samo nekoliko godina zbog visokog nivoa napetosti usled potrebe za
pravilnim reagovanjem, kao i zbog brzog i dinamičnog razvitka
sredine.
n Prema tome, razvoj
stručnog sistema sposobnog za pomoć dispečerima vozila je od velike ekonomske
važnosti. Međutim, naše sopstveno iskustvo je pokazalo da je to veoma teško, ako
ne i nemoguće da se formalizuje znanje dispečera (npr. preko pravila
odluke, semantičkih mreža itd.). Stoga, naš sistem je baziran na tehnikama učenja
automata, na detaljnom učenju kroz primere, gde su primeri odluka sakupljeni
i analizirani od strane sistema i prilagođeni kao proces dispečerovih odluka.
Očigledno, mnogo je lakše uzeti primere odlučivanja dispečera nego
izvući jasna pravila odlučivanja kod njih.
n Potprogram učenja unutar
sistema je baziran na modelu neuronskih mreža. Nakon faze obuke sa
stručnjakom, sistem moze predlagati dispečeru vozače koji bi mogli zadovoljiti
novopridošle zahteve. Naravno, dispečer ima konačnu odluku i slobodan je da
prihvati ili odbije predloge sistema.