3
Deo 1: Uvod
n Prevoz je jedna od suštinskih delatnosti unutar mnogih organizacija. Roba i usluge  se distribuiraju mušterijama preko službe prevoza, pa ova delatnost mora biti efikasno izvršena. U suštini, efikasnost utiče na smanjenje troškova operacija i povećanje kvaliteta usluge. Gledano sa strane dispečera, sposobnost da se nađe dobar kompromis između ova dva suprotna zahteva je veoma važno pitanje.
n
n Brojni primeri distribuiranja u “realnom vremenu” mogu se naći u praksi, kao što su ambulantne ili policijske usluge, usluge slanja paketa ili kućne dostave, transport hendikepiranih, kao i mnoge druge. U ovom delu, mi smo se fokusirali na specifičnu oblast:  kompaniju za poštanske usluge iz Montreala. Ovde, pisma moraju biti sakupljena i dostavljena sa jednog mesta na drugo u uličnoj mreži, tako da zadovolji prioritete korisnika usluga. Za  prioritete su obično navedeni rokovi maksimalnog vremena preuzimanja i dostavljanja ( npr. pismo mora biti preuzeto za vreme od 30min, i dostavljeno u vremenu od 90min.).